حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:قرآن،دعوتنامه خداوند به مؤمنین است

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 

 به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی صاعقه ,امام جمعه موقت تبریز گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای تغییر سبک زندگی و گرایش بیشتر به حیات اسلامی در جامعه است، لذا همه باید تلاش کنند تا از این ظرفیت عظیم، بیشترین بهره را ببرند و قرآن را به عنوان دعوتنامه الهی مورد توجه قرار دهیم. 

 

حضرت آیت الله آل هاشم، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تبریز، با بیان این‌که ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خداوند است، گفت: میهمانی و میهمانان این ماه هر دو ارزشمند هستند.

وی در ادامه گفت: هر میهمانی نیازمند دعوتنامه‌ای است که قرآن، دعوتنامه خداوند برای مؤمنین می‌باشد. این دعوتنامه از طریق جبرییل (ع) به پیامبر گرامی اسلام (ص) نازل شده که هر سال در موعد مقرر مسلمانان را به میهمانی خداوند دعوت می‌کند.

امام جمعه موقت تبریز با توصیه به جوانان تصریح کرد: ماه مبارک رمضان و بویژه شب‌های قدر ماه آشتی با خداوند و توبه است، از جوانان می خواهیم به سوی توبه روی بیاورند.

آیت الله  آل هاشم به برخی از خصوصیات این ماه اشاره کرد و اظهار داشت: ماه مبارک رمضان، ماه تسلیم بودن در مقابل خداوند، ‌خالص شدن و توبه به درگاه باری تعالی است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند: ملتی که ماه رمضان و محرم دارد، هرگز مغلوب و بدبخت نخواهد شد، افزود: ماه مبارک رمضان، فرصتی برای تغییر سبک زندگی و گرایش بیشتر به حیات اسلامی در جامعه است، لذا همه باید تلاش کنند تا از این ظرفیت عظیم نهایت بهره را ببرند.

آیت الله آل هاشم بر ضرورت تمرین عبادت در ماه رمضان تاکید کرد و بیان داشت: در ماه رمضان بر اثر نرم شدن دل مؤمن، انجام عبادت‌ها آسان می‌شود، پس باید ماه رمضان را فرصتی برای تمرین نفس و عادت دادن آن به عبادت در دل شب دانست.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: نماز و عبادت در شب، عبادتی ممدوح است و در ماه رمضان باید بر انجام آن بیشتر حریص باشیم و با نفس خود، عهد و پیمان ببندیم که بعد از ماه رمضان نیز بر آن مداومت داشته باشیم.

این استاد حوزه در ادامه با اشاره به این‌که نفس انسان بر محبت مال سرشته شده است، تاکید کرد: هرگاه انسان مال خود را در راه خداوند انفاق کرد، به این معناست که محبت خداوند در دل او بیشتر از محبت مال است، پس باید خودمان را به صدقه دادن روزانه در ماه مبارک رمضان عادت دهیم، هرچند مقدار این صدقه بسیار کم باشد، تا این‌که بعد از ماه رمضان نیز به انفاق در راه خدا عادت کنیم.

بهترین کارها در ماه رمضان

آیت الله آل هاشم همچنین با بیان این‌که صله‌ رحم از جمله امور مهم در ماه مبارک رمضان است، خاطرنشان ساخت: در ماه رمضان از اموری مثل اسراف در غذا، تفاخر، مباهات و اختلافات پرهیز کنیم، و بر افطاری دادن اهتمام داشته باشیم، زیرا پیامبر گرامی اسلام(ص) ما را بر افطاری دادن به روزه‌ داران هرچند با یک دانه خرما، تشویق نموده است، ثواب جمع شدن بر سر یک سفره، گاهی از عبادت چهل روز بیشتر است، پس باید از اختلافاتی که با هم داریم دوری کنیم و به خاطر خدا، با کسانی که صله‌ رحم را با ما قطع کرده‌اند، ارتباط بر قرار کنیم.

امام جمعه موقت تبریز تصریح کرد: شستشو دادن نفس از گناهان در طول ماه رمضان و عزم راسخ و اراده آهنین برای عدم رجوع به گناه و پشیمانی بر مافات و بر گشت دادن مظالم به صاحبانش، از بهترین کارها در این ماه با برکت و رحمت است.

این استاد حوزه در پایان با تاکید بر ضرورت حفظ حالات روحی و معنوی در بعد از ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: نباید با آتش معصیت عبادات خود را بسوزانیم، باید در حفظ این عبادات و اعمال ماه رمضان تلاش کرد، چرا که هر ذره ای از اعمال انسان در برابر خداوند اجر و پاداش دارد.


این صفحه را به اشتراک بگذارید